Bibliotekstilbud til indskolingen

På denne side kan du finde vores bibliotekstilbud til kommunens 0.-3. klasser. Her er det også muligt at booke sin klasse ind på de forskellige tilbud.

Læs med LEGO (1. klasse)

Vi læser en historie højt, hvorefter eleverne i små grupper skal bygge elementer fra historien.

Eleverne trænes i at koncentrere sig, at bruge deres fantasi, være kreative og samarbejde med hinanden. Derudover bliver deres rum- og læseforståelse øvet, da de skal omsætte fra ét medie til et andet.

Afslutningsvis kan læreren tage billeder af elevernes kreationer, så I kan snakke om det hjemme i klassen og eventuelt arbejde videre med den læste bog.

Hvis eleverne ønsker at låne bøger med hjem fra biblioteket, skal de være oprettet som brugere.

Varighed: 60-120 minutter.

Læs med LEGO tilbydes til alle 1. klasser.

Bogbingo (2. klasse)

Vær med til et sjovt og anderledes bingospil, der byder på alverdens bøger, forfattere og litterære figurer.

Formålet med Bogbingo er at præsentere en bred vifte af bøger for børnene på en sjov og aktiv måde, der sætter gang i læselysten. De udvalgte bøger er forskellige ift. niveau og indhold, så alle kan være med.

Bogbingo tilbydes til alle 2. klasser og kan kombineres med en introduktion til børnebiblioteket.

Varighed: 60-90 minutter.

Bogbingo kan afholdes på biblioteket eller på jeres skole.

ABC-safari (0. klasser)

Kom med på safari, hvor eleverne skal finde vilde dyr, der er gemt på biblioteket.

Idéen med ABC-safari er i samarbejde med hinanden at få trænet bogstaver og ord på en sjov og legende måde.

I skal medbringe en tom køkkenrulle pr. elev, som bliver til safarikikkerter.

Vi slutter af med at læse en god bog højt.

ABC-safari tilbydes til alle 0. klasser.

Hvis eleverne ønsker at låne bøger med hjem efter besøget, skal de være oprettet som brugere.

Varighed: 60-90 minutter.

OBS: ABC-safari kan kun afholdes på biblioteket.

Sommerbogen Kickoff Dag (3. klasse)

Sommerbogen er en national læselyst kampagne, hvor vi sammen skal sørge for at holde læselysten oppe hos skoleelever i sommerferien. Det vil vi gerne give jer et rigtig godt afsæt til og derfor skal vi på Kickoff Dagen sammen løse nogle af de læseudfordringer, Sommerbogen byder på - og selvfølgelig finde mindst én god bog til alle, så sommerlæsningen kan blive skudt godt i gang.

Booking

Du kan foretage online booking af din klasse til et af vores tilbud via Place2book.

> Book din klasse til ABC-safari

> Book din klasse til Bogbingo

> Book din klasse til Læs med Lego

Har du spørgsmål?