Nordsjællands biblioteker samarbejder om at lave læsekreds med lokale forfattere

Et nyt, omfattende samarbejde blandt bibliotekerne i Nordsjælland er ved at se dagens lys. Bibliotekerne i de 11 kommuner, der tidligere udgjorde Frederiksborg Amt, er gået sammen om at styrke formidlingen af lokale forfattere.

I første omgang lancerer de involverede biblioteker en ny læsekreds, Bøger fra baghaven, som løber henover hele 2018. Bøger fra baghaven kommer til at køre samtidig på otte nordsjællandske biblioteker, og der skal læses bøger skrevet af forfattere, der enten kommer fra eller bor i en af de otte kommuner.

Læsekredsen i Fredensborg Kommune mødes otte gange – skiftevis på Humlebæk Bibliotek, Nivå Bibliotek og Fredensborg Bibliotek, og de første tre gange finder sted på følgende datoer:

Tirsdag den 20. februar kl. 17-18.30 på Humlebæk Bibliotek, hvor der læses Amalie Laulund Trudsøs Sommerhus, tirsdag den 3. april kl. 17-18.30 på Nivå Bibliotek, hvor der læses Dy Plambecks Mikael og tirsdag den 15. maj kl. 17-18.30 på Fredensborg Bibliotek, hvor der læses Peter Madsens Valhalla (bind 1).

Det er gratis at være med i læsekredsen, men tilmelding er nødvendig. Man tilmelder sig hos Maria Dyrberg Kjeldsen på e-mail madk@fredensborg.dk

Læs mere og tilmeld dig her.

Fakta: Bøger i baghaven foregår i følgende kommuner: Allerød, Egedal, Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Halsnæs, Helsingør og Hillerød.

Hvad der kommer til at ske efter Bøger fra baghaven er endnu ikke afklaret, men bibliotekerne har allerede en række ideer på tegnebrættet, som de skal arbejde videre med i den kommende tid. ”Lige nu er vi ved at organisere os, og vi har allerede en masse forslag til fremtidige projekter og formidlingsindsatser. Nu skal vi finde ud af, hvad vi vil gå videre med, og hvordan vi bedst løser det”, siger afdelingsleder på Fredensborg Bibliotek, Louise Rex Iversen.