Mød forfatter Anne Lise Marstrand-Jørgensen i Torpen Kapel

Fredensborg Bibliotekerne og Humlebæk Kirke inviterer 22. maj til foredrag med en af Danmarks mest læste forfattere, hvis seneste roman er en gendigtning af Det Nye Testamente.

I 2023 udkom forfatteren Anne Lise Marstrand-Jørgensens seneste roman med titlen ”Natten åbner sig som en port”. Romanen er en form for gendigtning af Det Nye Testamente, og den følger blandt andet en ung gravid Maria, Johannes Døberen, og de mænd og kvinder der fulgte Jesus.

Onsdag 22. maj klokken 18.30-20.00 kan man møde Anne Lise Marstrand-Jørgensen og høre hende fortælle om sin dramatiske bibelgendigtning. Arrangementet finder sted i Torpen Kapel i Humlebæk og er kommet i stand i et samarbejde mellem Fredensborg Bibliotekerne og Humlebæk Kirke.

Som optakt til foredraget med Anne Lise Marstrand-Jørgensen kan man komme med til pop-up læsekreds onsdag den 15. maj kl. 17:30-19:00 på Humlebæk Bibliotek. Her kan man få en snak om ”Natten åbner sig som en port” med andre læsere. For at være med i pop-up læsekredsen skal man have læst bogen på forhånd.

Både læsekredsen og foredraget er gratis. Begge dele kræver tilmelding.

Anne Lise Marstrand-Jørgensen er også kendt for romaner som Hildegard og Margrete I, som begge var blandt de mest reserverede bøger på Fredensborg Bibliotekerne, da de udkom. Hun har blandt andet vundet Politikens Litteraturpris i 2017 og DR Romanprisen i 2021.

> Tilmelding til foredrag

> Tilmelding til pop-up læsekreds