Annie Ernauxs danske oversætter fortæller om nobelpristagerens forfatterskab

Nivå Bibliotek er 7. maj vært for et spændende møde med Lilian Munk Rösing, som er dansk oversætter af den verdensberømte franske forfatter Annie Ernauxs bøger.

Litteraturinteresserede og ikke mindst læsere af den franske forfatter Annie Ernaux kan glæde sig til tirsdag 7 maj klokken 18.30. Her vil Annie Ernauxs danske oversætter Lilian Munk Rösing på Nivå Bibliotek give et spændende indblik i Annie Ernauxs forfatterskab og fortælle om arbejdet med at oversætte den franske stjerneforfatters romaner.

Annie Ernaux fik Nobelprisen i litteratur i 2022 for sit originale og selvudleverende forfatterskab, der omhandler alt fra kønsdebatten til klassekampen. Hun regnes som en af verdens største nulevende forfattere og har med romaner som ”Årene” og ”Hændelser” på meget kort tid fået et imponerende læserpublikum både i Danmark og ude i verden.

Lilian Munk Rösing er - foruden at være oversætter og forfatter - litteraturlektor ved Københavns Universitet. Hvad enten man er ny eller velbevandret læser af Annie Ernauxs bøger, vil man derfor få en kyndig og fagligt fængende introduktion til den franske nobelpristager.

Arrangementet med Lilian Munk Rösing vil vare cirka halvanden time. Billetter koster 60 kroner. Er man medlem af Biblioteksklubben koster billetter 45 kroner. Indmeldelse i Biblioteksklubben kan ligeledes ske via Fredensborg Bibliotekernes hjemmeside.

> Tilmelding