Oplev vinder af Nordisk Råds Litteraturpris på Humlebæk Bibliotek

Den prisvindende forfatter Solvej Balle besøger 10. april Humlebæk Bibliotek for at fortælle om sit romanprojekt Om udregning af rumfart.

I 2022 modtog Solvej Balle Nordisk Råds Litteraturpris for sit poetiske romanprojekt Om udregning af rumfang. 10. april klokken 18.30-20.00 kan man møde Solvej Balle og høre meget mere om den prisvindende romanserie, når hun stiller op til interview på Humlebæk Bibliotek.

Det er litteraturformidler Asger Beier Berndsen, som stiller spørgsmålene ved arrangementet med Solvej Balle. Uanset om man har læst alle de fem bøger, som pt er udkommet, eller bare gerne vil introduceres til Solvej Balle, så er man velkommen og kan ved arrangementet få kastet lys over Solvej Balles tanker om sin hovedperson Tara Selter og de mange eksistentielle spørgsmål, som romanen kredser om.

Billetter til arrangementet med Solvej Balle koster 60 kroner. Medlemmer af Biblioteksklubben betaler 45 kroner.

Romanprojektet Om udregning af rumfang er planlagt til syv bind, hvoraf de fem altså er udkommet til dato. Bøgerne handler om Tara Selter, der er fanget i en lomme i tiden, og hver dag vågner op til den 18. november. På den måde tematiserer Solvej Balle oplevelsen af, at verden er i fremdrift, mens man selv står stille.

> Køb billetter