Foto: Bjørn, praktikant på Fredensborg Bibliotek

Praktikanten anbefaler

Fredensborg Bibliotekernes erhvervspraktikant Bjørn Degn Nielsen anbefaler "Teorien om alt" af Holger Bech Nielsen.

Jeg har altid været fascineret af faglitteratur med et fokus på især fysik, så jeg har naturligvis haft mit øje på "Teorien om alt". Bogens titel alene siger meget, altså hvordan kan en bog, som ikke engang er så stor, bevise så meget, om ikke det hele?

Jeg har læst og lyttet til mange fysikere og deres teorier, men den her er nok en af de mere interessante, især fordi den siger, at gud godt kunne eksistere, hvilke ikke er en normal mening i fysikkens verden.

Hvis man allerede ved noget om emnet, kan den stadigvæk godt udvide dit synspunkt og introducere dig til nye ting, som at kende Holger personligt.

Hvis du på den anden hånd lige er startet på at læse fysik og ikke helt kender så mange af de faglige ord, kan den godt hjælpe dig med at forstå og finde vej i andre bøger. Men der var stadigvæk nogle gange, hvor jeg var nødt til at tage en pause for at læse, og også til gå nogle sider tilbage for at forstå, hvad den snakkede om.

Det er en fantastisk bog, som beskæftiger sig med gud, strengteori og lidt personligt fra Holger Bech. Jeg kommer nok til at genlæse den, for der var nogle ting, som nok kommer til ændre sig i fremtiden.