For voksne
Litteratur, musik, film...

Fredagsfilm fra Filmstriben: ”Det hemmelighedsfulde X”

26.05.23
Sidste fredag i måneden inviterer Fredensborg Bibliotekerne til te, kaffe og en god gammel filmklassikere.

Sidste fredag i måneden har du mulighed for at se nogle af de store danske og udenlandske film, der har været med til at forme filmindustrien og det moderne filmsprog.

Hver fredag er der en ny klassiker på programmet, og biblioteket serverer en kop kaffe eller te undervejs til de, der må have brug for et skud koffein for at holde energien oppe.

Denne fredag står den på dansk spiondrama i form af ”Det hemmelighedsfulde X” (1914). Filmen blev instrueret af Benjamin Christensen, der den dag er en af de vigtigste filminstruktører – ikke bare i Danmark, men også globalt – i den måde, han udviklede filmsproget.

Filmen varer 1 time og 30 min og introduceres af litteraturformidler Rune Christiansen.