Om dette arrangement

Litteratur, musik, film...

Litterær vandring: Henrik Pontoppidan: Lykke-Per

02.05.24
Kom med på en litterær vandring om Henrik Pontoppidans kanoniske værk Lykke-Per, hvor du kan høre mere om mammutromanens mange interessante og relevante kvaliteter.

Fredensborg Bibliotekerne inviterer på en litterær vandring, hvor en af de største klassikere i dansk litteraturhistorie, Lykke-Per, vil være i fokus. Der vil blive læst højt fra klassikeren, fortalt om dens komplekse udgivelseshistorie og dens store betydning for dansk åndsliv. Og sidst men ikke mindst vil vi komme rundt om, hvorfor den stadig er et berigende bekendtskab den dag i dag: Er Per en simpel og skruppelløs antihelt? Eller er han blot et menneske med mangler og fejl? Det kan du bl.a. blive klogere på.

Turen starter og slutter ved Fredensborg Bibliotek. Det er en fordel at være godt gående.