For voksne
Viden & fakta

UGE 47: Bibliotekernes festival for historie

20.11.23 - 25.11.23
Fra 20. – 25. november hylder Fredensborg Bibliotekerne historien. Vi dykker ned i alt lige fra kold krig til fri abort og fra skolehistorie til 1864 under temaet ’Når verden vendes på hovedet’. Ugen slutter med festivalens to live-streamede hovednavne lørdag d. 25. november.

LIVE FRA STUEN

Mandag – fredag i uge 47 kan du, hjemme fra sofaen, få adgang til spændende streamingforedrag med nogle af landets skarpeste historikere, forskere og eksperter. Via bibliotekets hjemmeside får du adgang til historieformidling i særklasse – helt gratis og direkte hjem i stuen.

> Se programmet på historiefestival.dk

LIVE-STREAMING EKSKLUSIVT PÅ BIBLIOTEKET

Lørdag 25. november kan du på Fredensborg Bibliotek opleve to eksklusive, live-streamede foredrag, der sendes direkte fra Gentofte Hovedbibliotek.

11.00 – 12.30: ’Den Kolde Krig – foran og bag os’ – live fra Gentofte. Med Peter Viggo Jakobsen fra Forsvarsakademiet, Peer Henrik Hansen fra Langelands Museum og Ulla Varnke Egeskov, REGAN Vest.

> Gratis tilmelding

14.00 – 15.30: ’Hjælper det at sige undskyld? En samtale om afvigere – før og nu’ – live fra Gentofte. Med Maria Clement Hagstrup, medforfatter til ’Afvigernes Ø’, digter Caspar Eric og tidligere statsminister Poul Nyrup Rasmussen.

> Gratis tilmelding