For alle
Viden & fakta

Fejring i anledning af Fredensborg Bibliotekernes verdensmålcertificering

23.01.24
Vær med til at fejre, at Fredensborg Bibliotekerne har fået status af verdensmålcertificeret institution.

De seneste år har Fredensborg Bibliotekerne sat en række initiativer og aktiviteter i søen, der sætter fokus på Verdensmålene.

Bl.a. er der afholdt en række foredrag om klimavenlig mad, bæredygtig investering, ansvarligt tøjforbrug og meget andet sammen med Fredensborg Kommunes Team Klima og Bæredygtighed. For børnene er der hvert halve år blevet sat særligt fokus på et bestemt Verdensmål – fx ligestilling mellem kønnene og livet i havet – med workshops, højtlæsning og andre aktiviteter.

Det førte i slutningen af 2023 til, at Fredensborg Bibliotekerne fik FN's officielle verdensmålcertificering. Det fejrer vi denne dag med lidt til ganen, god musik og taler, og alle er velkomne.