For alle
Litteratur, musik, film...

Rim, remser og vingummibamser: Poetisk vandring for børn og voksne

21.03.24
Tag et barn under armen og fejr Verdens Poesidag med en poetisk vandring i Fredensborg Slotshave.

Vi fejrer Verdens Poesidag den 21. marts med en poetisk vandring, hvor bibliotekets litteraturformidlere tager børn og voksne med på en tur rundt i poesiens verden. Der er noget for både store og små, når vi blandt andet møder lydpoesi, systemdigtning, sonetten og haikudigtet, og også kaster et nysgerrigt blik på poesi for børn. Ud over de kendte og elskede børnerim og -remser, findes der nemlig et hav af poesiskatte, som børnene vil blive præsenteret for. De vil blive udstyret med vingummibamser, og dem der har lyst, kan sammen med børneformidler Catharina lytte til cirkel-, figur- og vrøvledigte og gå på inspirationsekskursion i Fredensborg Slotsparks skovbund, mens deres voksne får lidt ro til poetisk fordybelse.