Foto af Kristian Bang Foss: Sara Galbiati

2980 Kokkedal
For voksne
Litteratur, musik, film...

Forfattersamtale: Kristian Bang Foss og Flemming Kaul om magt, mytologi og mennesker i bronzealderen

05.03.24
Rejs med tilbage til bronzealderens magt, mytologi og mennesker i denne samtale mellem forfatter Kristian Bang Foss, der har skrevet den anmelderroste bronzealder-roman Manden der bar solen, og seniorforsker og arkæolog ved Nationalmuseet Flemming Kaul.

Dyk med ned i bronzealderens Danmark gennem både en romanforfatters og en arkæologs øjne.

Kristian Bang Foss’ bronzealder-roman "Manden der bar solen" har høstet fantastiske anmeldelser. Romanen handler om krig, kærlighed, loyalitet, forræderi og de spinkle fortællinger, vi bygger vores civilisation på. Og samtidig skildrer den et menneske, som det kunne have tænkt, følt og handlet i bronzealderen.

Flemming Kaul er arkæolog og seniorforsker ved Nationalmuseet og en af Danmarks førende bronzealdereksperter. Faktisk har han også stillet sin ekspertise til rådighed i tilblivelsen af "Manden der bar solen".

I en samtale mellem de to skal vi blive klogere på, hvorfor bronzealderen er så fascinerende og stadig relevant i dag. Vi skal høre om magt og mytologi i bronzealderen – og om hvordan man nærmer sig et flere tusinde år gammelt menneskes tanker og handlinger.

Samtalen modereres af litteraturformidler og historiker Mathias Nielsen.

Billetpris for medlemmer af Biblioteksklubben: 45 kr.