For voksne
Litteratur, musik, film...

AFLYST: Popop-læsekreds: Secondhand-tid af Svetlana Aleksijevitj

12.10.23
Dyk ned i Rusland efter Sovjetunionens fald igennem nobelprisvinder Svetlana Aleksijevitjs tankevækkende Secondhand-tid.

Som optakt til Fredensborg Folkeuniversitets foredrag med ekspert i russisk litteratur Nana Kofoed d. 24. oktober, inviterer biblioteket til læsekreds om emnet for hendes foredrag: Svetlana Aleksijevitjs værker.

Secondhand-tid er Aleksijevitjs dokumentariske nekrolog over Sovjetunionen og det, der fulgte efter. Det er en dokumentarisk collage af fortællinger om det russiske folks skæbne efter USSRs fald, og målet er at afsøge den russiske folkeånd, blive klogere på det Rusland, der i dag fører krig Europa.

Der vil være god tid til at gå i dybden med bogen, og masser af mulighed for at vende romanens mange interessante temaer.

Deltagelse i læseklubben kræver tilmelding, og at man har læst bogen.