Opret dit barn som bruger med dit MitID

Du har valgt at oprette dit barn som bruger på Fredensborg Bibliotekerne med dit MitID.

Som bruger af Fredensborg Bibliotekerne får dit barn adgang til både de fysiske biblioteker i Fredensborg Kommune og vederlagsfri adgang til nettjenester, som Fredensborg Bibliotekerne abonnerer på. Sidstnævnte gælder kun, hvis dit barn har folkeregisteradresse i Fredensborg Kommune.

>>> Opret dit barn som bruger med dit MitID <<<

Vi anbefaler, at du først læser nedenstående tekst.

> Læs bibliotekets låneregler

De fysiske biblioteker har både en betjent og en ubetjent åbningstid, du skal også være opmærksom på, at dit barn ved at blive oprettet som bruger får adgang til bibliotekerne i den selvbetjente tid, hvor du ikke kan regne med, at der er voksne til stede.

> Se åbningstiderne

Ansvar

Du er ansvarlig for dit barns adfærd på biblioteket.

Visse materialer (f.eks. film) er pålagt en aldersbegrænsning. Børnelånere tildeles automatisk en passende lånerkategori, så de ikke kan låne disse materialer.

Skulle det ske, at dit barn afleverer for sent eller måske endda mister et lånt materiale, vil du som forælder/værge, og dermed økonomisk ansvarlig, blive opkrævet gebyret eller få tilsendt et erstatningskrav.

Lånerkort

Når du opretter dit barn som låner, accepterer du, at biblioteket må udlevere et fysisk lånerkort til barnet, for eksempel i forbindelse med biblioteksorientering med skolen. Ønsker du ikke dette, skal du henvende dig til biblioteket efter oprettelsen og bede om, at det ikke sker. Barnet vil dog altid kunne bruge sit cpr-nummer/sundhedskort samt pinkode til at låne eller benytte det selvbetjente bibliotek.

Datasikkerhed

Vi passer selvfølgelig på dine og dit barns data.

> Læs Fredensborg Bibliotekernes GDPR-deklaration