Bibliotekets app

Fredensborg Bibliotekerne – nu også som app

Nu kan du søge, reservere, forny, få remindere m.m. via en dertil indrettet app

Det måtte jo komme, og nu er den her: Biblioteket som app. I samarbejde med de fleste andre danske folkebiblioteker, har Fredensborg Bibliotekerne fået udviklet en app til iPhone og Android, som kan benyttes til de fleste interaktioner du har med biblioteket.

Med app’en kan du således søge, reservere, forny, få inspiration og modtage push-meddelelser om hjemkomne reserveringer, materialer der snart skal afleveres m.m.

Når du søger efter bøger i app’en, søger du på tværs af fysiske bøger og ebøger. Du kan så enten reservere den fysiske bog eller gå direkte til eReolen og læse ebogen.

Blandt app’ens øvrige funktioner kan nævnes et indbygget lånerkort, det vil sige en stregkode, som kan scannes på bibliotekets selvbetjeningsautomater i stedet for sundhedskortet. Der er også masser af læseinspiration at hente via app’ens virtuelle bogudstillinger, som er sammensat af biblitoekarer.

App’en er stadig i på et tidligt stadium i udviklingen, men inden for en overskuelig tid, vil det blive muligt at betale sine gebyrer direkte fra app’en via MobilePay (MobilePay-betaling er allerede muligt via din lånerstatus her på hjemmesiden). På lidt længere sigt åbner app- og smartphoneteknologien også op for, at man med biblioteksapp’en i hånden nemmere kan finde hen til den rigtige hylde på det fysiske bibliotek, hvis bibliotekaren ikke er til stede.

Hvis du har brug for hjælp til at installere og benytte app'en, skal du bare komme hen på biblioteket, så hjælper personalet gerne.

Læs  mere om app'en, og om hvordan du downloader den.