Børn og unge under 16 slipper for gebyrer

God nyhed: fra 1. april skal børn og unge under 16 år ikke betale gebyrer for sen aflevering af materialer på Fredensborg Bibliotekerne.

Det nye initiativ sker efter, at Fredensborg Byråd har besluttet af afskaffe gebyrerne for kommunens yngste borgere.

Vi håber, det betyder, at flere børn og børnefamilier i Fredensborg Kommune vil blive inspireret til at låne bøger på bibliotekerne og således være med til at fremelske og fastholde børnenes læselyst gennem hele barndommen, uden fare for en økonomisk hilsen fra biblioteket, hvis en enkelt bog har forputtet sig, eller man får afleveret en dag forsinket.

Gebyrer fra før den 1. april skal fortsat betales. Der vil fortsat skulle betales for bortkommet og beskadiget materiale.