Samtalesalon om alder

Alder er noget man snakker om

Oktobers samtalesalon på Nivå Bibliotek vil have ”alder” som omdrejningspunkt.

”Alder er som at bestige et bjerg. Man bliver nok lidt forpustet, men får en langt bedre udsigt”. Citatet er af Ingrid Bergman, og det vil være udgangspunkt for oktobers samtalesalon på Nivå Bibliotek og Medborgercenter.

Samtalesalonen foregår den 3. oktober klokken 10-12 og er den anden af efterårets fast tilbagevendende seancer, hvor Fredensborg Bibliotekerne forsøger at gøre samtalens kunst populær igen. Blandt de spørgsmål, som deltagerne vil få mulighed for at tale om – og ikke mindst lytte til andres mening om - er om man bliver klogere med alderen, hvad man savner ved at være yngre, og hvad det bedste er ved ens nuværende alder.

En samtalesalon kan minde meget om en hyggelig stund på en café. Forskellen er blot, at til en samtalesalon kan man sagtens møde op alene, for værterne sørger for, at man kommer i snak med andre spændende gæster.

Det er gratis at deltage i samtalesalonen den 3. oktober, og det er ikke nødvendigt at tilmelde sig. Man skal blot møde op på Nivå Bibliotek klokken 10.

Også den 7. november og den 5. december kan man komme til samtalesalon. Temaet for disse samtalesaloner vil blive offentliggjort cirka tre uger i forvejen.