Sommerbogen 2022 er skudt i gang!

Sommeren er over os, og det er dermed også blevet tid til at finde læseiveren frem og deltage i de danske børnebibliotekers store læsekonkurrence ”Sommerbogen”.

Sommerbogen er en hyggelig tilbagevendende begivenhed på Fredensborg Bibliotekerne. Det er en landsdækkende læsekonkurrence for de 6-15-årige, der skal være med til at sætte læselysten i højsædet. Ud over at skrive tre små boganmeldelser af læste bøger, skal man også løse en række sjove læseudfordringer, såsom at læse en bog, mens man spiser en is eller læse en bog, der er udgivet i 2022.

Et udfyldt udfordringsark udløser en bogpræmie på et af de tre biblioteker, og der vil derudover blive fundet tre vindere på landsplan, som vil modtage hovedpræmien: At tømme en boghandel på 5 minutter. Man kan komme forbi sit lokale bibliotek og hente et udfordrings- og anmeldelsesark eller downloade dem fra Læsesporet.dk

> Læseudfordringsark til download

Sommerbogen løber fra d. 10. juni til d. 20. august.

Vi står klar til at hjælpe med at finde noget godt læsestof til sommerferien!

De danske Børnebiblioteker der står bag konkurrencen, arbejder hen imod Sommerbogens fornemmeste opgave, nemlig at tilbyde børn en masse spændende litteratur i den lange sommerferie - og styrke læselyst og læseglæde.