Science Fiction bøger

Science fiction – en litterær tidsrejse

Tag på en rejse gennem tid og sted, når litteraturformidler Rune Christiansen folder science fiction-litteraturens mange afkroge ud i en spændende booktalk på Nivå Bibliotek.

På Nivå Bibliotek torsdag den 5. oktober klokken 19.30-20.30 kan man blive meget klogere på science fiction-litteratur. I booktalken Science fiction – en litterær tidsrejse vil litteraturformidler Rune Christiansen introducere den nysgerrige læser for kendte og ukendte værker, der har præget genrens udvikling. Fra de gamle grækere til koldkrigs-bølgen og frem til nutidens strømninger.

Science fiction er mere end rumskibe, tidsrejser og teknologi-fortabelse. Som spejling af menneskehedens historie har science fiction-litteraturen altid formået at belyse samtidens emner og problemer som ingen anden litterær genre. Science fiction – en litterær tidsrejse er en booktalk for mænd og kvinder, voksne og unge med en fascination af, hvordan litteratur kan behandle samfundsmæssige problemer og menneskets plads i denne verden i en samtidig kontekst.

Det er gratis at komme med til booktalken, men tilmelding er nødvendig