It-sikkerhed

Lær at sikre dit liv på nettet

Fredensborg Bibliotekerne inviterer i november til foredrag om, hvordan man bedst sikrer sine aktiviteter på nettet.

Svindlere, hackere, identitetstyve, virus. Internettet er fuld af trusler mod almindelige brugere, ældre som unge, som bare vil købe et par sko på nettet eller tjekke deres e-mail. Men man behøver ikke lade frygten tage overhånd og undlade at benytte sig af alle de positive muligheder, som nettet også er så fyldt med.

I november vil Jørgen Holst-Rasmussen fra Fredensborg Bibliotekerne forsøge at klæde almindelige mennesker bedre på til at undgå truslerne. Jørgen Holst-Rasmussen har siden de personlige computeres barndom beskæftiget sig med it-sikkerhed og er stadig up-to-date med den seneste udvikling inden for området.

Ifølge Jørgen Holst-Rasmussen lever mange i den tro, at de er for kloge til at falde for internettets trusler, og at det kun er pensionister og børn og meget naive mennesker, som ender med at blive ofre, men stort set alle brugere af internettet kunne have gavn af at lære nogle tricks og forholdsregler.

Når Jørgen Holst-Rasmussen den 8. november starter sin foredragsturné rundt på bibliotekerne i Fredensborg Kommune, håber han derfor at se mange typer af mennesker blandt tilhørerne.

Som sagt er 8. november første chance for at høre foredraget. Det sker på Fredensborg Bibliotek klokken 10-11.30. Herefter følger Nivå Bibliotek og Medborgercenter den 16. november klokken 17.30-19 og til sidst Humlebæk Bibliotek den 22. november ligeledes klokken 17.30-19.

Foredragene er gratis, men tilmelding skal ske her nedenunder eller på et af bibliotekerne.

Tilmelding, Humlebæk

Tilmelding, Nivå