Kom til Poesiens Dag på Humlebæk Bibliotek

Tag familien med, når Humlebæk Bibliotek lørdag d. 25. marts markerer Verdens Poesidag med hyggelig højtlæsning, gækkebreve og digtskrivning.

Lørdag d. 25. marts kl. 13-14.30 kan børn fra 7 år og deres familie være med til at fejre poesien og tage hul på påskens store gækkebrevsproduktion.

Børnebibliotekaren læser sjove vrøvledigte og rappe rimfortællinger højt og undersøger sammen med børnene, hvad et digt egentlig er. Herefter kan man prøve kræfter med selv at rime og digte på papir, når der skal klippes, pyntes og skrives masser af gækkebreve.

Siden 1999 har UNESCO hvert år d. 21. marts markeret Verdens Poesidag ved at hylde læsning, skrivning, undervisning og publicering af poesi over hele verden.

Poesi har stor betydning for vores kulturarv og sproglige mangfoldighed, og legen med rim og rytme er desuden vigtige elementer i børns tilegnelse af sprog og skrift. Derfor sætter Fredensborg Bibliotekerne i anledningen af mærkedagen fokus på poesi, digte og rim skrevet til børn.

Arrangementet er gratis med en billet, som kan hentes via linket herunder. Det er kun børn, der skal have en billet til arrangementet.

Hent billet til Poesiens Dag lige her.