Foto:Fredensborg Bibliotekerne fejrer Læsningens Dag

Fredensborg Bibliotekerne fejrer Læsningens Dag

I forbindelse med FNs ”Internationale dag for læse- og skrivefærdigheder” fejrer Fredensborg Bibliotekerne i september læseglæden med udstillinger, anbefalinger og booktalk.

Den 8. september markeres FNs ”Internationale dag for læse- og skrivefærdigheder” overalt i verden. På Fredensborg Bibliotekerne nøjes man dog ikke med en enkelt dags fejring. Her vil man hele september på Fredensborg, Humlebæk og Nivå Bibliotek kunne finde inspiration til ny læsning i bogudstillingerne, hvor personalets favoritter kan lånes med hjem. Der vil også være mulighed for selv at videregive egne gode læsetips, så glæden ved læsning kan deles med andre.

Derudover kan man den 10. september komme til booktalken Den Store Læseoplevelse, som er en skønlitterær inspirationstime, hvor litteraturformilder Rune Christiansen vil fortælle om sine egne favoritter. Det sker kl. 12-13 på Nivå Bibliotek og Medborgercenter, og gratis billetter kan hentes her.

Også børnene skal mærke, at det er læsemåned. For de mindste vil der være barselscafé, for de lidt større eventyrtime, og for de endnu større en række inspirationsevents, alt sammen med fokus på bøger og læsning.

For at få et samlet overblik over alle begivenhederne i anledning af læsemåneden, kan du klikke her.

Følg også med på siden her