sikker_faerdsel_paa_nettet

Få tips til sikker færdsel på internettet

I slutningen af maj turnerer Jørgen Holst-Rasmussen fra Fredensborg Bibliotekerne igen rundt i kommunen med sit foredrag om it-sikkerhed.

Hvordan spotter man forsøg på at stjæle data? Hvad nytte gør en firewall? Hvordan vælger man et antivirusprogram? Er gratis software sikker? Hvor paranoid skal man egentlig være?

Disse er blot nogle af de spørgsmål, man kan få svar på ved Fredensborg Bibliotekernes foredrag om it-sikkerhed, som foregår på Humlebæk, Nivå og Fredensborg Bibliotek i slutningen af maj. Her vil fuldmægtig Jørgen Holst-Rasmussen fra Fredensborg Bibliotekerne turnere rundt og dele ud af sin viden og erfaring, som han har opsamlet gennem 30 års arbejde med it og it-sikkerhed.

Undervejs i foredraget vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål og få uddybet nogle af de aspekter, der ligger en mest på sinde.

Første foredrag finder sted tirsdag den 22. maj på Humlebæk Bibliotek klokken 11-13. Den 24. maj er det Nivå Bibliotek og Medborgercenter, som lægger hus til foredraget, og her er det klokken 19-21. Endelig, den 30. maj, er det Fredensborg Biblioteks tur, hvor arrangementet finder sted fra klokken 11-13.

Det er gratis at deltage, og tilmelding kan ske på Fredensborg Bibliotekernes hjemmeside under Aktiviteter.

Jørgen Holst-Rasmussen har tidligere i flere omgange samlet mange tilhørere til sine foredrag på bibliotekerne om it-sikkerhed.