Efterårsudstillinger i Nivå og Humlebæk

Bibliotekerne i Nivå og Humlebæk præsenterer i oktober hver sin kunstudstilling.

Efteråret er udstillingstid. Også på Nivå og Humlebæk Bibliotek, hvor to meget forskellige kvindelige kunstnere sætter deres præg på omgivelserne.

I Nivå kan man opleve Annette Østerlinds smukke billed-papir collager. Annette har gennem mange år arbejdet med garn og tekstiler. Et af hendes foretrukne udtryk er billedvævningen i kombination med det håndstøbte papirs unikke og smukke struktur. Hermed bryder hun med den traditionelle billedvævning, og billederne får derfor betegnelsen vævede billede- og papircollager. Disse kombineres også med strik i spændende effektgarner. Udstillingen er at finde i Kunst & Fritids-afdelingen på biblioteket fra den 1.-31. oktober.

På Humlebæk Bibliotek kan man fra den 5. til den 22. oktober se værker af Espergærde-kunstneren Stine Juul. Stine er i sine værker optaget af, hvordan hun med forskellige materialer, overflader og mønstre kan lede beskueren til nye rum og nye oplevelser og at finde balancen mellem det tilfældige og det styrede.

Stine Juul er uddannet fra Kunstakademiets Designskole og Akademiet på Island. Stine har udstillet på adskillige solo-, gruppe- og censurerede udstillinger og modtaget flere arbejds- og rejselegater. Udstillingen på Humlebæk Bibliotek har fernisering den 6. oktober klokken 10.30-12.30.