Insekthotel

Bliv klog på insekter på biblioteket

Den 11. maj kan man på Fredensborg Bibliotek høre en naturvejleder fortælle om insekter og lære, hvordan man bygger et insekthotel.

Børn fra 4 år og deres familier kan lørdag den 11. maj klokken 11-13 få et spændende indblik i insekternes verden, når Fredensborg Bibliotek inviterer til spændende insektdag. Her vil en naturvejleder begynde med at fortælle om insekternes liv, og bagefter bliver deltagerne sluppet løs med mos, kogler og andre effekter, som skal bruges til at bygge et insekthotel.

Insektarrangementet den 11. maj koster 25 kroner per deltagende barn. Børn skal være i selskab med mindst én voksen, som kan hjælpe med byggeriet. Tilmelding kan ske på Fredensborg Bibliotekernes hjemmeside.

Et insekthotel kan sammenlignes med et fuglehus, blot for insekter. Her kan de formere sig, overvintre og søge skjul. Ved at placere et insekthotel i sin have, kan man således være med til at sikre naturens balance i en tid med klimaforandringer og færre naturlige levesteder for insekter.

Alle deltagere kan naturligvis tage deres insekthotel med hjem og placere i haven eller på altanen. Samtidig kan man låne spændende bøger om insekters forunderlige verden, så man kan blive endnu klogere på disse små skabningers betydning for naturen.