Historiens Verden

Adgang
Med bibliotekslogin
Historiens Verden er en dansksproget historieportal, der dækker hele verdenshistorien fra oldtiden og frem til det 21. århundrede.

Historiens Verden er for dig, der ønsker en større historisk viden eller har brug for en hurtig forståelse af historien. Den er særlig god til historieopgaver i skolen eller på ungdomsuddanelserne. Artiklerne findes i både lette og sværere versioner, så selv de mindste kan være med. Historiens Verden rummer emner fra oldtiden til år 2000, dog ligger det største fokus på Vestens historie. Artiklerne og temaerne dækker bredt de mest almindelige emner med gode lettilgængelige artikler, tilhørende billeder, lydklip, videoklip, kildelitteratur samt links og litteratur til videre fordybelse.

Hvis du ikke lige ved, hvilken tidsalder en bestemt personlighed tilhører, er det en god idé at bruge søgefeltet i øverste højre hjørne. Men ellers er der masser af gode emne- og tematiske indgange, hvor du får et overblik over perioden fra flere vinkler.

OBS! Når du er kommet ind på Historiens Verden, skal du vælge Bibliotekslogin og logge ind med dit cpr-/lånernummer og pinkode for at få adgang til det fulde indhold.