Villads fra Valby taber en tand

5 farverige og sjove bøger

Fem børnebøger der anbefales varmt til børn og dem, der læser højt. Her er både højtlæsnings- og billedbøger. Der indbydes til grin, hygge og at gå på opdagelse i tekst og billeder.
”Hvad er der bag døren? Gå ind og se”
Af Nicola O’Byrne !” (2017)
Billedbog: Krodillen Krille kan ikke finde vej. Du skal lige hjælpe ham: Opdag  hvad der er bag døren, vip og vrik bogen, så Krille kan komme gennem døren. Vend bogen på hovedet, så sneen kan komme ud. En særlig interaktiv billedbog, hvor barnet hjælper Krille gennem historien.
Krokodiller sjove bøger

”Messi og Mysteriet - den skøre sommerferie”
Ninka Reittu (2017)
Billedbog: Om kattevennerne Messi og Mysteriet. Messis kattefamilie ”Kattesen” og vennen ”Mysteriet” er taget på sommerferie. Der møder de forskellige folk, som de hjælper. Da deres egen bil går i stykker, får de heldigvis hjælp fra deres nye venner. Super flotte illustrationer med mange finurlige detaljer at kigge på. Der er også udkommet to andre bøger om ”Messi og Mysteriet”.
Sjove  bøger   katte   ferie   venskab   mysterier

”Vitello: 28 historier fra A til Å”
Af Kim Fupz Aakesen (2017)
Billedbog: 28 nye historier om Vitello - og hans venner. For hvert bogstav i alfabetet en sjov historie. Z handler om Vitellos tur i Zoo med papfaren Gregersen, hvor de oplever klamme dyr. R handler om Vitellos snyde rokketand, men kan han snyde tandfeen?
Sjove bøger  drenge  hverdagen

”Opfindelser, strikkede huer og en dum kat”
Af Rasmus Bregnhøi (2015)
Billedbog: Skøn billedbog med vildt flotte og sjove tegninger. Mus strikker og bliver drillet af Kat. Heldigvis slipper han væk og møder en ny god ven - Mis. De to venner bygger i fællesskab en katten-i-sækken-maskine. Mon den bliver brugt?
Venskab  ensomhed  forskellighed

”Villads Fra Valby taber en tand”
Af Anne Sofie Hammer (2017)
Oplæsningsbog: Villads er på museumstur med klassen. I museumsbutikken ser Villads en fin gave til sin lillesøster. Han prøver at betale med sin rokketand, for så kan damen jo bare få penge af tandfeen.  Hvad ender historien lige med?
Rokketænder   tænder   sjove bøger

Anbefalet af Anita Hartelius