50 kr.
Litteratur, musik, film...

Foredrag med forfatteren Iben Mondrup

08.11.20
Den anmelderroste forfatter Iben Mondrup fortæller om sit forfatterskab med særlig vægt på sin seneste roman Tabita.

Iben Mondrup er de seneste år blevet et navn på den danske litterære scene. Hun fik sit gennembrud med romanen Godhavn, som hun også vandt Læsernes Bogpris for. Såvel Godhavn som Tabita foregår i Grønland, hvor Iben selv er vokset op. I Tabita sættes der gennem historien om et søskendepar, der fjernes fra Grønland og placeres i Humlebæk, fokus på et tabu fra Danmarks tid som kolonimagt.

Iben Mondrups besøg hos Fredensborg Bibliotekerne foregår som et led i, at den danske bogbranche i weekenden den 7. – 8. november sætter fokus på bogen og litteraturen ved en lang række arrangementer i hele landet under fællesbetegnelsen Bogfestival. Bogfestival træder i stedet for det årlige Bogforum, der pga. Covid19-situationen har måttet aflyses.