En litterær udfordring fra Fredensborg Bibliotekerne i 2020

Kender du det, at du ikke synes, du får læst nok i løbet af året? Eller kender du det, at det altid er den samme type bøger, du ender med at læse? Måske trænger du blot til at få udvidet din læsehorisont en smule? Eller kan du bare lide at udfordre dig selv?

Så har Fredensborg Bibliotekerne en litterær udfordring til dig i 2020. Vi har samlet en liste med 12 læsemål, du kan kaste dig over i 2020 – og vi har fundet 6 ekstra til dig, der bare ikke kan lade være med at læse lidt ekstra. Målene kan ses herunder, og findes også i en PDF icon printervenlig version

Ideen er, at du i løbet af året, læser mindst en bog, der passer til hver af kategorierne på listen.

Du kan altid få hjælp af personalet på biblioteket til at finde bøger, der passer i de forskellige kategorier. Og du kan også finde inspiration længere nede på siden.

De 12 læsemål:
•    En bog af en lokal forfatter fra Fredensborg Kommune
•    En bog af en dansk forfatter
•    En krimi/gyser af en nordisk forfatter
•    En biografi skrevet af en kendt person
•    En bog på mindre end 175 sider
•    En bog om det sted, hvor din ferie går hen
•    En bog baseret på en virkelig historie
•    En historisk roman
•    En graphic novel
•    En klassiker
•    En science fiction roman