Gratis - kræver ingen tilmelding
Børn & forældre

Højtlæsning: Forår med Pindsvinet Pirke

03.04.23
Forfatter og illustrator Karen Borch læser højt af sin nye bog "Forår med Pindsvinet Pirke"

Den lokale forfatter og illustrator Karen Borch kommer på besøg på Humlebæk Bibliotek mandag d. 4. april kl. 14, hvor hun læser højt af sin helt nye bog "Forår med Pindsvinet Pirke".

Efter højtlæsningen er der mulighed for at købe bogen og få den signeret.

I "Forår med Pindsvinet Pirke" fortsætter historien om vennerne pindsvinet Pirke og musen Mattæus fra forrige bog, »Efterår med Pindsvinet Pirke«.

Pindsvinet Pirke vågner fra sit vinterhi efter den lange vinter og opdager, at hendes bedste ven, musen Mattæus, er forsvundet. Vi følger Pirke rundt i den bugnende forårsskov og ser, om hun kan finde ham igen.

"Forår med Pindsvinet Pirke" er en naturbog på vers om forårets blomster, træer, græsser og insekter, og om alle dyrene og fuglene, der pludselig får så travlt.

Det har været vigtigt for Karen Borch, at hendes historie giver børn og deres voksne mulighed for at skabe en tættere forbindelse til naturen:

"Jeg håber at kunne videregive en oplevelse af, at blandt andet insekter, snegle og fugle alle har en vigtig funktion. Jeg synes, at det er lykkedes at få både drama og sødme ind i fortællingen, og det er det, der adskiller denne bog fra en fagbog. Min bog må gerne vække en følelse i børn af at være venner med det derude."

Karen Borch har skrevet på vers, der rimer, og har selv malet illustrationerne.

For børn fra ca. 4 år. Tilmelding er ikke nødvendig.